Re: C a štábna kultúra -> was:Re: LPCxpresso: Potize s optimalizaci

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Čtvrtek Červenec 28 10:02:43 CEST 2016

Já samosebou globální proměnné používám a možná jsem někde použil i to
goto. Jen jsem mírně provokoval - když se ta "štábní kultura" dotáhne ad
absurdum, tak se některé potenciálně nebezpečné konstrukce jazyka jeví
jako zcela zbytečné, protože je můžeme nahradit konstrukcí jinou, která
se už tak nebezpečná nejeví.
Dobře to vystihl balu, že taková diskuze je podobná náboženství. Těch
racionálních argumentů pro nebo proti moc není, jde spíš o věc vkusu a
přístupu ke kódování.
Nicméně je zajímavé sledovat, jak se přístup k těmto konstrukcím
postupně mění. Zatímco naivní či nestrukturovaný přístup nemá problém
ani s goto ani s globálními proměnnými, strukturované či spíše objektově
orientované programování už říká, že se bez nich obejde. A jak roste
složitost software, objevuje se deklarativní, funkcionální programování,
kde na goto už nenarazíte a globální (a vůbec jakékoli sdílené) proměnné
jsou považovány za Čisté Zlo. Ale to je už patrně úplně mimo, pro
jednočipy je (zatím) tento přístup nepoužitelný.

Mrazík