Re: C a štábna kultúra -> was:Re: LPCxpresso: Potize s optimalizaci

Milan B. milan na bastl.sk
Středa Červenec 27 22:52:17 CEST 2016

On 27. 7. 2016 22:03, Jan Waclawek wrote:
> Ti ludia (Thompson a Ritchie) zahodili desatrocie snah v smere o dokonalost
> v programovani, ale (a naozaj sa ich velmi nerad zastavam) s C prisli
> prave v obdobi dvoch vyrazne nepodarenych pokusov v tom smere, PL/1 (s
> ktorym mali obaja bolestivu skusenost) a Algol68 (ktory mimochodom bol
> hned po jeho kodifikacii opluty v "minority report" niektorymi jeho
> spoluatormi, na cele s Dijkstrom a Hoarem).

Jazyky Algol-68, PL/1 a aj ADA s ktorou tu ktosi otravne trolí sa
snažili riešiť "správnosť programovania" tým, že sa snažili na každú
možnú situáciu vymyslieť nejakú vlastnosť jazyka, ktorá by ju pokryla.
Výsledkom boli prekomplikované monštrá, ktoré sa pomaly nedali
implementovať v celej šírke špecifikácie a nikto ich nevedel poriadne
používať.

Myslím, že to lepenia hovna k hovnu sa skôr hodí na tieto jazyky.

> A uz ked spominame klasikov, este jedna poznamka k tomu kategorickemu
> vyroku pana kolegu Mraza - dufam, ze poznate "GOTO Considered Harmful" -
> ak nie, doporucujem precitat vratane historie vzniku... a zistite, ze
> Dijkstra nielenze nenapisal ten nadpis, ale on tam ani nepise, ze
> "neexistuje dovod... pre GOTO"... vlastne presne naopak.
Iste?   Moja kópia EWD215 "A Case against the GO TO Statement" naznačuje
niečo iné... že  goto je nebezpečné, pretože v mieste doskoku
nevieme,odkiaľ všadiaľ tam môžeme skákať, ale že je fajn, ak potrebujeme
utiecť (abortion clauses, jeho slovami). Ale slovo "naopak" by som
nepoužil...

-m-