Re: C a štábna kultúra -> was:Re: LPCxpresso: Potize s optimalizaci

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Červenec 27 16:38:34 CEST 2016

>btw, tiež by ma zaujímalo, či podobná (alebo úplne iná) "štábna kultúra" je
>nejak generálne definovaná alebo nie.

Co je to generalne?

Toto si definuje kazdy sam, a potom zalezi na tom, ako dokaze nahlas kricat
a presadit si svoju predstavu. Je to dost podobne ako styly odsadzovania:
ja pouzivam one-true-style, ktory je uz podla mena ten jediny spravny, a
kto nesuhlasi tak mu rozbijem nos... :-)

Toto je napriklad celkom dobre:
http://www.avrfreaks.net/forum/tut-modularizing-c-code-managing-large-projects?page=all

ale tie globalne premenne sa tam spominaju len tak okrajovo.

Ono to ma aj svoj dovod: globalne premenne sa pokladaju za Zlu Vec. Ma to
svoje racio, dokonca viac racii, ktore zase sa mi nechce tu rozpisovat.
Preto sa vo vseobecnosti neodporuca "vystavovat" globalne premenne - maju
sa vystavovat len funkcie, ktore ich menia a ktore k nim pristupuju.
Objektovi programovaci idu v tomto este dalej, ale to je ina kapitola.
Takze je pomerne dost tych coding standards, ktore viacmenej zakazuju
deklaraciu globalnych premennych v .h (napr.
http://barrgroup.com/Embedded-Systems/Books/Embedded-C-Coding-Standard/Module-Rules/Header-Files
co je od uja ktory krici dost nahlas, bo sa zivi konzultaciami, t.j. toto
priamo uci).

Ja osobne s tymto postojom nesuhlasim ale to je znova na inu debatu.

wek