Keramicke rezonatory

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Pondělí Červenec 25 18:57:39 CEST 2016

OK, ještě jsem narazil na jednu poznámku v datasheetu od CH340:
The X2 is 12MHz quartz crystal, C6 and C7 are monolithic or high
frequency stoneware capacitance with 22pF. If X2 is ceramic with low
cost, C6 and C7 must use the recommend value of crystal
manufacturer and generally is 47pF.

Tak to vysvětluje ty pájecí plošky pro kondenzátory. Odhaduji, že to
někdo navrhnul s kondenzátorama a pak to někdo zkusil bez nich :)