Keramicke rezonatory

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pondělí Červenec 25 09:46:50 CEST 2016

Pozrite datasheet.
Niektore procesory maju tieto kondiky uz na sebe.

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jindrich Fucik
Sent: Sunday, July 24, 2016 9:56 PM
To: HW-news
Subject: Keramicke rezonatory

Ahoj vespolek,

v rámci cvičení si chci poskládat desku, která bude elektricky odpovídat čínskému klonu arduina (nano s převodníkem ch340)

Mimo jiné jsem si prohlížel obrázky a schema:
http://www.instructables.com/id/Arduino-Nano-ATmega238PCH340G-v30-PCB-layout/
http://actrl.cz/blog/wp-content/uploads/nano_ch340_schematics.pdf

Používají se tam malé keramické rezonátory a k nim žádné kondenzátory.
To se mi celkem hodí, takže bych si koupil následující dva kousky a použil je také tak. Je nějaká podmínka kterou musí rezonátor splnit, by se dal použít bez kondenzátorů a nebo není? Proč na té desce mají pady pro kondenzátory u převoníku a nemají je u procesoru?
http://www.aliexpress.com/item/10PCS-CSTCE12M0G52-R0-SMD-Ceramic-Resonators-SMD-12MHZ-12-00MHZ-CSTCE12M0G-3-20x1-30mm/32450866279.html
http://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-10PCS-CSTCE16M0V53-CSTCE16M-Original-Ceramic-Resonators-SMD-16MHZ-16-00MHZ-CSTCE16-00M-3-20x1/32354706843.html

A ještě mne mate, proč na fotce mají 20.0 a ve schématu je 12MHz a v katalogu taky??