vybuchujuce low-ESR kondenzatory

balu balu na k-net.fr
Pondělí Červenec 18 10:48:40 CEST 2016

pri hladani niecoho ineho sa mi dostal do ruk zaujimavy clanok o
zlyhavajucich elektrolytickych kondenzatoroch. Kazdy sa tym uz urcite
stretol, v zdroji kondenzator napuchol, potom vybuchol, vysusil sa
elektrolyt a zariadenie zlyhalo. Cele sa to dialo hlavne v rokoch 2000-2005.

Vyzera, ze zlyhanie desiatok miliard kondenzatorov na celom svete ma na
svedomi jeden konkretny clovek :-) Vymyslel v Japonsku novy typ
elektrolytu s vynikajucimi vlastnostami. Potom odisiel z Japonska do
Ciny, kde rovnake kondenzatory vyvinul pre inu firmu. Tam to od neho
potom sice obslahli, ale v recepture vynechali dolezitu ingredienciu.
Takze voda z elektrolytu zreagovala s hlinikom kondenzatora, rozleptala
puzdro za vzniku vodika a bolo zadelano :-)

https://en.wikipedia.org/wiki/Capacitor_plague

b.