OT: Hodiny

Jakub Ladman ladmanj na volny.cz
Pátek Červenec 15 09:45:02 CEST 2016

Zdravím

Všechna řešení co jsem našel, si do bufferu připravila pole co bit, to
byte a pak to pole bytů odvisílá pomocí spi.

Mě se to nelíbilo, protože jsem to chtěl tehdy rozchodit na své
nejčastější platformě té doby na AT90USB162, kde nebylo dost paměti na
to pole, ani dost výkonu na jeho předgenerování pro dvacet metrů pásu.

Použil jsem osminohou SPI SRAM a pár hradel a udělal to tak, že jsem si
přes SPI předplnil SRAM daty pro ledky (čistými bit na bit) a potom jsem
SRAM "odpojil" od SPI a časovačem (v mcu) generoval její hodiny na
frekvenci potřebné pro ledky a jednoduchým RC + Schmitt obvodem
odlišoval délky značek podle bitů plynoucích ze SRAM.

Nevím jesli jsem to popsal pochopitelně, ani nevím jestli někdo o tohle
řešení může mít zájem  - ale já zkrátka rád řeším tyhle věci hardwarově,
než vysílat jednotlivé bity v přerušení, nebo předpočítávat data tak, že
se v paměti zosminásobí.

Pokud bude zájem můžu se pokusit najít schéma, sw najdu určitě ale ten
je naprosto primitivní.

JL