VHS to mp4

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Čtvrtek Červenec 14 20:04:46 CEST 2016

On Thu, Jul 14, 2016 at 03:20:41PM +0000, Čestmír Dobosz wrote:
> Zdravím konferenci
>
> Prosím Vás o radu. Šéfové a chlebodárci v létě odlétají do teplých
> krajin a pro podané vždy vymyslí nějakou bojovku. Já letos dostal
> hokejistickou tašku plnou VHS videokazet (cca 100ks) a úkol vyrobit
> z nich DVD placky.

:-))) no potes

> To jsem nějak od-argumentoval, že je to blbost. (možná pomohlo, že to
> Combo VHS to DVD už nejde nikde koupit) Takže mám vyrobit archív na
> HDD. Existují převodníky a to je dotaz zda nemáte nějaké zkušenosti
> a názory na tyto udělátory. Poradíte něco lepšího než Elgato viz odkaz
> níže? Mimochodem VHS video už se také nedá koupit. Asi budu muset
> risknout Aukro či Bazoš. Nebo máte někdo lepší nápad? Například jít
> cestou DVD rekordér s HDD?

No rovna jsem takhle par veci ted digitalizoval.
Pouzil jsem:
    - kolegyne video (ta neco chtela a prinesla si k tomu i video) na SCART
      -> stara kamera Sony DCR TRV-22E
      -> Firewire do Dell notasu.

Byla to technologie co jsem uz v minulosti zkousel. Mam tuhle kameru,
ktera umi delat AV prevodnik. Proste se do ni pusti signal - umi krom
kompozitniho videa i S-VHS. Kdyz uvazim, ze jsem za ni nekdy kolem 2003
nebo tak vysolil asi 26kKc a jeste pak koupil predsadku...

No ale k tomu prevodu - nejdebilnejsi je interlacing. Ja jsem to zatim
nechaval prokladane. Kolega zase protestoval, tak jsem mu nabidl nejake
zpusoby deinterlacingu co jsem letmo zkusil s ffmpeg a on porad
nespokojeny, tak cekam co mi ted predvede. Prej ma neco pod Woknama co
umi nejakej motion-prediction nebo co... Tak se na to pripravte ;)

100kazet - to bude na mrtvici :)
Komprimoval jsem ted posledni do h265 - preci jenom je to mensi.

--
Zito