Re: OT Moment šroubováku

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Červenec 14 01:00:42 CEST 2016

Aha, to by dávalo smysl.

Mimochodem, existuje nějaký vztah mezi čísly nastavitelnými na šroubováku s
přepínatelným momentem a čísly v normálních jednotkách? Tzn. Kolik Nm
dostanu, když šroubovák přepnu třeba na "3"?

PH

-----Původní zpráva-----
From: Jaroslav Kotlaba
Já jsem se jednu dobu živil taky tím, že jsem u elektrických šroubováků
nastavoval moment,
při kterém se šroubovák vypne. Měl jsem k tomu měřidlo krouticího momentu a
k němu přídavek,
který nechá ten šroubovák roztočit než ho zabrzdí.
Tak bych si ten údaj vysvětloval tak, že aby šroubovák vyvinul maximální
(nastavený) moment,
musí se roztočit nejméně třemi otáčkami.
...mají u el. šroubováku uvedeno:
Maximum torque: 3 Twist

Kolik je to Nm, nebo něčeho jiného normálního?