Autonomne auta

J. Polívka jpolivka na volny.cz
Úterý Červenec 12 13:37:58 CEST 2016

To co píšete na závěr, tak to čeká asi každou generaci.
Vzpomeňte si na svého otce, dědu a jak říkával můj táta - kdyby se Karel IV
probudil do dnešní doby, tak by se musel zbláznit.
Koně znal, prasata taky, ale letadla, auta, zbraně, vlaky a ten městský
mumraj.
A vývoj jde tak rychle kupředu, že se nedivím, že nám ujíždí vlak.
Dříve jste mohl tzv. na koleně přinést něco nového, i mne se to povedlo.
Dnes ale jedou firmy s vývojáři neskutečným tempem.
Před pěti lety bylo samořiditelné auto ještě utopií. Za deset let už možná
nebudeme řídit.
Alespoň třeba v Austrálii, na amerických dálnicích a uvidíme.
Jsem přesvědčený, že díky takové automatizaci dospějeme časem k
"univerzálnímu základnímu příjmu" .
Švýcaři jej nyní odmítli a ano, ještě je na to brzo.
Dá se to přirovnat k pracujícímu důchodci. Stačí ti to co dostáváš a nebo si
ještě přivydělej.
To už je ale na jinou debatu.
Jindra Polívka

----- Original Message -----
From: "Šerých Jakub" <Serych na panska.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, July 12, 2016 11:29 AM
Subject: RE: Autonomne auta

Právě že to, co dělá syn, už vůbec není "programování ze staré školy". Tam o
programování jde až v poslední řadě (nacvaká to cvičená opice). Tam jde o
šílenou matematiku těch algoritmů a matematické dokazování na co stačí a na
co ne, a jejich matematická optimalizace. Zkrátka matika, matika, matika a
matika, pak přepsání do kódu a možná trocha optimalizace na dané procesory.
Ale to dělá jednotky procent. Důležitá je optimalizace z matematického
hlediska - hledání lepších algoritmů, ta může udělat naprosté zázraky.
Mě na tom mrzí to, že do toho už vůbec nevidím. Umím jen žasnout, co a jak
rychle to dělá, ale tam moje chápání končí. Cítím na tom takový ten vlak,
který začne člověku v životě ujíždět a už ví, že nemá šanci ho dohnat.

Jakub Šerých