Prehravani zvuku z MCU

Zdeněk Aster Zdenek.Aster na seznam.cz
Středa Červenec 6 09:53:33 CEST 2016

Základ jde vyzkoušet i na Youtube, má tam zpomalení na 0.5 (kdy jde zvuk)
 a zrychlení 2x...

8bitová brana a DAC to mi pripomina doby kdy drahe zvukovky a staveli,

se prevodniky z odporu na paralelni port a jak hezky to hralo :-)

Zdeněk Aster

---------- Původní zpráva ----------
Od: Admin HWnews <hwnews na cncnet.info>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 6. 7. 2016 9:29:46
Předmět: Prehravani zvuku z MCU

"Rozhodl jsem se, ze o dovolene nebudu nic delat na lodi a vydrzelo mi to
presne jeden den a zacal jsem stavet model tlacneho remorkeru Springer. ;-)

Docela me to bavi a chtel bych udelat i zvukovou simulaci chodu motoru.
Napadlo me prevest nejaky realny zvuk (kratkou sekvenci) do mono wavu a
to jako bajtovy soubor poustet z mcu bud rovnou na 8b branu a
jednoduchym odporovym DACem z toho udelat nf signal a na nejakej zesik.

Chtel bych, ale aby to bylo napojene na kanal rizeni motoru a aby i zvuk
se opakoval rychleji. Sice to neni zvuk skutecneho motoru remorkeru coz
jsou hutne mnohavalcove diesely s turby, ktere by v modelu asi moc
nevynikly, ale tohle by se me libilo (navic tohle je slabsi verze toho
co mam v lodi):

https://www.youtube.com/watch?v=j_-Zpf6KWKE

Takze neco takoveho nahrat z volnobehu treba sekundovy zaznam a menit
prehravaci frekvenci. Jen netusim zda to bude realne pri tom
zrychlovani... Nebo to udelat obracene a rychly zvuk zpomalovat?

Ve vysledku neco takoveho vcetne koure a k tomu prave ten zvuk:
https://www.youtube.com/watch?v=3e2W6A6x8Xc