Výkon sporákového termočlánku

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Červenec 4 21:54:14 CEST 2016

On Mon, 4 Jul 2016, Kručinský Ladislav wrote:

> Jaký vlastně je schopen takový termočlánek v plynovém hořáku dodat
> výkon? Musí udržet nějaký elektromagnet, který zavře plyn, takže to
> nebude úplný prd. Není někde k dispozici V-A chrakteristika ? Napadla
> mně taková šílenost: když vyhrávám večer u ohníčku na kytaru, svítím si
> do zpěvníku čelovkou ale není to ono - velmi kůl by bylo vrazit do ohně
> termočlánek a ona by se rozsvítila nějaká LED... ;-)

Kdyz se jich spoji dost do serie proc ne. Nekde jsem videl ventilator
na krb hnany z termoclanku - postavil se na horky krb - spodem bral teplo
od krbu a nahore mel zebra pro chlazeni. Pocitam par voltu to dalo kdyz
se ventilator tocil..

Peltieruv clanek se na tohle da taky pouzit :

   https://www.youtube.com/watch?v=Sy810WvEtfM