Re: [OT] Baterka do protiletadlové rakety

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Leden 24 21:52:08 CET 2016

Díval jsem se na parametry třeba rakety Sidewinder. Přetížení by snad mělo
být někde kolem 20 G, což ani pro běžnou baterku myslím není nic smrtícího
(z různých zdrojů jsem našel ještě výrazně menší zrychlení/přetíženi).

Na vojenské nasazení jsou asi vysoké nároky - dlouhodobá odolnost atd.
Ale o to u takového jednorázového použití asi nejde. Nějaké vysoké změny
tlaku,
vysoké/nízké teploty, dlouhé skladování atd. tady asi nehrozí. Oni prostě
překuchají raketu, nabijou baterku a stříli.
Takže to není stav, kdy nějaké éro tu raketu vozí pod křídlem několik let,
než ji případně odpálí.

Kromě toho žádný z těch odborníků v TV nezpochybnil to, že třeba bude
baterka
nespolehlivá. Vždy jenom povídali, jaký je to průlom, že ji udělali.
Kdyby byl problém
v odolnosti, tak bych čekal nějaké zrelativizování toho úspěchu
poznámkou ala
"... baterku sice mají, ale pravděpodobně nefunkční ...". A to se nestalo.

PL