Pozor na sifrovaci viry

Pavel Krafcik hwl na pjk.cz
Čtvrtek Leden 21 12:08:13 CET 2016

To znám, máme zálohy fotek 30 dní zpátky a vypadá to takto:

[root na strangelet Foto]# du -sch *
1,1T    Foto-2015-12-20
88M     Foto-2015-12-21
614M    Foto-2015-12-22
870M    Foto-2015-12-23
88M     Foto-2015-12-24
88M     Foto-2015-12-25
88M     Foto-2015-12-26
88M     Foto-2015-12-27
88M     Foto-2015-12-28
88M     Foto-2015-12-29
26G     Foto-2015-12-30
88M     Foto-2015-12-31
88M     Foto-2016-01-01
88M     Foto-2016-01-02
88M     Foto-2016-01-03
88M     Foto-2016-01-04
1,2G    Foto-2016-01-05
366M    Foto-2016-01-06
1,2G    Foto-2016-01-07
259M    Foto-2016-01-08
116M    Foto-2016-01-09
88M     Foto-2016-01-10
88M     Foto-2016-01-11
13G     Foto-2016-01-12
97M     Foto-2016-01-13
776M    Foto-2016-01-14
736M    Foto-2016-01-15
254M    Foto-2016-01-16
88M     Foto-2016-01-17
4,4G    Foto-2016-01-18
3,5G    Foto-2016-01-19
22G     Foto-2016-01-20
108M    lastBackup
1,2T    celkem

První řádek je skutečná velikost adresáře, ostatní řádky ukazují
velikost změn. Řádky s 88MB jsou režie, která na ext4 vznikne vždy, i
když se nic nemění. Testoval jsem takové zálohování na BTRFS a tam je
podle příkazu du režie nulová (kde asi jsou adresáře?). Jenže používáme
dost konzervativní Centos 6 a pro něj je BTRFS sice funkční, ale nedodělaný.

Pavel Krafčík