Ze by se svet zblaznil?

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Sobota Leden 16 16:57:50 CET 2016

V textu

Dne 16.1.2016 v 16:15 Petr Labaj napsal(a):
> Pěkný počin.  :-)
> Možná škoda, že to trochu víc nepropagujete.
> Třeba občasná (raději častější) zmínka na microzone nebo mcu by tomu asi
> svědčila.

Původně to vzniklo jako pokus o naprostou minimalizaci blikání s ledkou
a postupně jsem si tam zapisoval různé poznámky a odkazy, které by se
někdy mohly hodit. Byla fáze, kdy jsem to chtěl hodit na mcu.cz, ale pak
to Kosťa pustil a dnes to asi už nemá smysl.

> [...]
> pro úplného začátečníka to pravé. Použít jako hlavní smyčku programu přímo
> Reset handler je sice dobrá frajeřina a ušetříte kus flash, ale
> didakticky to
> (podle mě) ideální není.
> Přece jen běžný "céčkový" přístup by pro vstup do problematiky byl asi
> vhodnější.
> Takže nechat tam tabulku vektorů, Reset handler který nastaví případné
> globální
> proměnné jak mají být, a uživatelský program pak jako main ();
> Sice to naroste o několik set byte, ale zmínit, že tato režie pak už je

Pro didaktické účely by to chtělo vůbec trochu předělat. Je tam moc věcí
splácaných dohromady.

> Jinak v těch pozitivech na začátku by se slušela zmínit ještě jedna
> (podle mě
> hodně důležitá) vlastnost, že kód může běžet v RAM. To žádný běžný 8bit
> neumí.
> Implicitně to sice plyne z toho, že jsem uvedl, že adresní prostor je
> uniformní. Ale
> možná to ne každému hned dojde.
>
> PL

To tam v textu někde zmíněné určitě je. Ale máte pravdu, že je to dost
důležitá vlastnost, takže by to chtělo trochu víc vypíchnout.

Mrazík