Ze by se svet zblaznil?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Leden 15 18:53:35 CET 2016

> (jsme na bastlíøské konferenci)

A to je povedane kde?

> [ak sa to tyka bastlenia] tak s [nema zmysel pouzivat ine nez 32-bity] souhlasím.

Nesuhlasim. Ak sa to tyka bastlenia, neexistuju kriteria. Kolegovia uviedli
racionalne argumenty; ja skor spomeniem to, ze bastlictstvo nie je vzdy o
racionalnom. Chvalabohu.

>Mám docela problém "udat" své ¹uplíkové zásoby 8bitù. Vpodstatì násilím
>pro nì vymý¹lím uplatnìní, abych spotøeboval ty spousty AVR, co se mi tu
>válí.

A preco? Vyhodte ich.

>Je docela zajímavé, ¾e ARMy od Atmelu se (podle mì, pocitovì) nìjak moc
>nechytly.

Atmel bola prva mainstreamova firma, ktora ponukala mikrokontrolery s
ARMami, este niekedy snad na prelome tisicroci (pochopitelne to bolo este
ARM7TDMI). Bohuzial, robila to udajne nejaka partia v blizsie nemenovanej
zapadoeuropskej krajine, a bolo s tym dost problemov (to SAM tam nie je
nahodou a zrejme povodne neznamenala to co hovori oficialna Atmelovska
verzia; a ta partia dodnes existuje ako samostatna firma a pouzivaju tiez
SAM ako prefix, ale nepoznam presne pozadie). Summa summarum, early
adopters boli sklamani, a to je presne ta skupina zakaznikov ktori v tom
polobastlicsko-garazoidnom svete udavaju ton. Ten nezdar sa potom tahal.

>Pøitom byly osazeny na první Adruinové ARMové desce, tak¾e by se dal
>èekat rychlý nástup.

To si takto predstavuju manageri (a snad chapete aka dusevne obmedzena
skupina ludi to zvacsa je), ale samozrejme to takto nefunguje. Nadsenectvo
v mnohych jeho podobach - ktore stoji aj za AVR ako takym (od jeho
pocatia) a aj za Arduinom - sa nijako neda nahradit "strategiou",
"marketingom" a pod.

>Navíc po stránce periferií asi nejsou ¹patné (aspoò rychlým pohledem,
>detailnì je neznám).

Ako vravim, to uz je teraz jedno, harm has been done.

JW