Re: Vyhřívání tlačítka

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Neděle Leden 10 13:46:19 CET 2016

Dne 10.1.2016 v 11:21 Jan Jirousek napsal(a):

> neřešil jste někdo vyhřívání venkovního tlačítka? Mám venku na kovovém
> plotovém sloupku kulaté antivandal tlačítko. Bohužel v mrazech zamrzá.
> Ve sloupku kondenzuje trochu voda a páry pak asi proniknou do tlačítka a
> zamrznou. Mám tam 24V, tak kdybych tam dal 5W 100 Ohm odpor? Máte někdo
> zkušenost?

Já prosím nějaké zkušenosti mám.
Jednou jsem v dobrém rozmaru napsal tento článek:
http://technet.idnes.cz/postavte-si-vyhrivanou-pocitacovou-mys-fd7-/hardware.aspx?c=A060201_130102_hardware_psp

(prosil bych bez komentáře :) a nebo komentovat až po té, co se manželky
zeptáte jestli to nepotřebuje)

Spíš jsme to teda používali k vyhřívání venkovních kamer. Máš pravdu, že
jeden "cihlák" odpor udělá spoustu parády.

Ale hodnota 100R je IMHO tochu málo, počítej tak aby jsi vyzářil něco
kolem jednoho wattu, to bohatě stačí, klidně i méně. Takže odpor třeba
510R/2W hezky opřít zespoda na to tlačítko.
Všimni si, jak rychle se na autech prohřejí žárovičky na osvětlení SPZ a
to jsou asi 3-5W