Re: Tajemná zákoutí jazyka C.

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta na hascomp.cz
Sobota Leden 9 12:50:06 CET 2016


Tak neo se docela hodi, treba trida string je v arduinu udelana docela 
hezky, do jednoho projektu, kde jsem pouzil c++, jsem to prevzal. S 
poretizenymi operatory se se stringy prauje opravdu dobre. Dedicnost se 
zase hodi u GUI, takhle musim kazdy prvek prepisovat od zacatku, misto 
abych dedil od nejakeho obecneho okna, o uz ma spoustu uzitecnych metod.
Pokud se nepouziji virtualni metody (aspon tam, kde je potreba nejaka 
rychlost), tak to skutecne nema vliv na velikost ani vykon programu 
proti klasickemu C. Samozrejme zalezi, jak se to pouzije.
Dynamickou alokaci pameti povazuji za dost potrebnou, hlavne v prostredi 
multitaskingu s dist omezenou pameti, kde jsou zasobniky akorat na miru 
a vetsi promenne neni dobre na zasobnik umistovat. Pro ruzne docasne 
vetsi buffery atp. IMHO ideal.
Zas mozna dalsi projekt zvazim v C++, alespon ast na vyssi urovni (GUI, 
ridici algoritmus...)
Abych pravdu rekl, C# by se mi moc libilo i pro MCU  na aplikacni 
urovni, treba i dost ocesane.


Dne 09.01.2016 v 12:42 Jiří Nesvačil napsal(a):
> Co takovy tcp socket a nad nim http klient a nad nim soap, xml, json ? 
> To je porad retezec. Nevim jak c++ pomuze.
>
> V c++ udelam zprehledneni, ze napisi:
> class TcpSend neco;
>  neco.Send(xx)
>
> misto C zapisu:
> struct TcpSend neco;
> SendTcp(neco,xx);
>
> Pokud v C++ pouziji statickou alokaci pameti, nepouziji vyjimky, tak 
> jsem rychlostne i narocnosti na pamet stejne. Jen s tim pojmenovani 
> .Send lepe, ale to mi prijde strasne malo. Pokud v C dodrzim nejaky 
> rad, tak si moc nepomohu si myslim.
>
> Jirka
>
> Dne 9. 1. 2016 v 11:41 Miroslav Mraz napsal(a):
>> No já to vidím úplně opačně. Právě C++ tohle může docela dobře 
>> vyřešit. Ale chtělo by nějaký konkrétní příklad, takhle obecně se na 
>> to odpovědět nedá. Stringy v mcu zase tak moc nepoužívám, s gui si 
>> taky nehraju, ale komunikační protokoly se v C++ opravdu dají řešit 
>> při použití tříd a dědičnosti daleko efektivněji než v čistém C.
>>
>> Mrazík
>>
>> Dne 9.1.2016 v 10:32 Jiří Nesvačil napsal(a):
>>> V c++ nevidim velky prinos. Pokud se dobre pojmenuji metody, rozdeli do
>>> struct.
>>> Staticka alokace pameti je taky ok pro realtime casti/ovladace. Pro
>>> dalsi cast aplikace se da vyuzit halda tj. lepe pracovat s retezci,
>>> poli, kolekcemi pomoci maker a tam smeruji.
>>> Jiz takove kopirovani stringu, prace se stringem neni moc prehledna
>>> oproti vyssimu jazyku. Proto se ptam, zda nekdo neco takoveho pouziva ?
>>>
>>> Interpreter na techto mcu se mi zda moc (napriklad velikost scriptu
>>> oproti pameti), i kdyz v starych pocitacich zvladali dat basic do par
>>> bytu, nicmene to nemelo ty prvky prace s haldou a poli. Nepotrebovali
>>> resit sofistikovane komunikacni protokoly ani gui rozhrani.
>>>
>>> Jirka
>>>
>>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list