OT UZ zvlhcovac

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Leden 4 13:56:29 CET 2016

Tak je to asi tenhle:
http://petdiscont.cz/index.php?p=eshop_productinfo&id=183528&n=2

Výměny vody souvisí s nedávným tématem o LED páscích:

Nejprve se ukázalo, že tavné lepidlo není dostatečně vodotěsné a začaly
"uhnívat" dráty od +, potom se
zelená místa objevila i uvnitř pásku, tzn. ani pásek v zalitém provedení
samotný nevydrží nad hladinou.

Rostliny, kvůli kterým bylo světlo instalováno, chcíply, paví očka se
přestaly množit, neonky chcíply. Akvárko zamořené mědí. Takže pak jsem dělal
1 týdně 120 % výměnu vody (vypustit, napustit 20 %, vypustit, napustit 100
%). Ryby pak vždycky měly na ploutvičkách bublinky chlóru:-)

Ale ani pak to neskončilo: Podcenil jsem karanténu a tak jsem si s rybama
přines i nějaké bakterie a zároveň s nítěnkama ještě žábrohlísta. Tak jsem
je léčil Omnipurem a solí. Jenže ten zas pohlcovaly nějaké kameny ve dně
(vše co tam je, vybírala podnájemníkova slečna), tak jsem každý den měnil
kyblík vody a doplňoval léčivo. No a pak se to zas měsíc z těch kamenů
uvolňovalo... Pak, když konečně voda přestala zelenat, narodilo se několik
pavích oček. O pár dní později, včera se ryby zas začaly drbat a polykat
vzduch, takže nítěnky z druhé akvaristiky maj žábrohlísta asi taky... Půjdu
pro Tremazol...

PH

---------------------
From: RV

> Mezitím jsem si vzpomněl, že jsem kdysi narazil na UZ rozprašovače bez
> nádoby. Prostě vložíte do čeho chcete, on plave a dělá mlhu. Cena
> 5xx-2xxx podle počtu repráčků.

Aha zajimave zkusim se kouknout na netu.

> ale jen krátce, potřeboval jsem něco na test elektroniky při práci ve
> vlhku.
To by bylo fajn.

> Jinak ještě k akvárkům: Já to takhle dělal taky, ani nebylo potřeba
> rozmontovat sprchu. Ale v akvaristice mi to rozmluvili, že by se voda
> měla nechat odstát, nebo do ní přidávat nějaké drahé aditivum. Tak teď
> používám něco mezi: Vodu vypouštím hadicí do vany a novou, odstátou
> přečerpám čerpadlem z kyblíků. Plánuju větší akvárko, tak potom asi budu
> čerpat z vany:-)
Hmmm radam z akvaristik bych asi prikladal jen informacni hodnotu typu
"nejlepe je to za co nejvic penez".

Davat odstatou vodu ma smysl v pripade, ze menite temer cely objem vody
akvaria - bezne se to dela treba u akavarii do 30-40l. Neznam nikoho kdo
by neco takoveho aplikoval na vetsi akvaria. Jen se meni maximalne 50%
objemu vody (spis jen 1/3 vody nove a zbytek zustane) - melo by se ale
menit kazdy tyden maximalne jednou za 14 dnu. Zalezi, ale na obsazenosti
akvaria a kvalite filtrace.

Jedinym duvodem, proc davat odstatou vodu, je opravdu vazne nebezpeci
uvolneni plynneho cpavku z nitridu/nitratu ve vode, kde je stabilizovan
kyselym pH. Voda tekouci primo z vodovodu miva pH zasadite (u nas treba
skoro 9) - pokud tuhle vodu napustite do akvarka, kde je vysoky obsah
NOx a preklopite pH jen trochu do zasadita tak mate po rybach.
V realu staci mit dobre zajete filtry a dostatek kytek a napoustet
pomalu - pufracni kapacita vody v akvarku je vetsinou vetsi nez te
napoustene takze si pH bude drzet (samozrejme to neplati treba v
pripade, ze upravujete vodu reverzni osmozou) - to je take duvod proc
menit jen tu cca tretinu vody.

P.S. Plati to pro vetsinu beznych v CR zvyklych ryb. Samozrejme pak jsou
speciality, ktere je holt treba obskakovat a vytvaret veskere potreby.