Dverni interkom (vratnik) ?

Neděle Leden 3 18:21:10 CET 2016

Není to tak jednoduché a zpětná vazba se řeší různě. Není žádný
"kmitočet zpětné vazby" který by stačilo odfiltrovat. To zařízení by
mělo v nějakém frekvenčním pásmu (např. 0,2-5 KHz) přenášet zhruba
stejně, takže jeden kmitočet potlačíte a najde si to jiný.
Ale záleží co od toho chcete. Pokud do toho chcete mluvit z blízka (20
cm) a ten na druhé straně bude tak do metru, mělo by to být (hlavně v
tichém prostředí) bez problémů. Když od toho chcete víc, hodně pomůže
směrová charakteristika mikrofonu a reproduktoru tak, aby se potlačil
přenos mezi nimi. To znamená koupit něco hotového, kde si výrobce s těmi
plasty při vývoji trochu pohrál a správně je natvaroval. A osadil do
toho vhodný reproduktor a mikrofon. Jenže tohle by mělo dobře fungovat
venku (bezodrazové prostředí). V místnosti s poloměrem dozvuku 50 cm (ve
větší vzdálenosti je prostorová složka silnější než přímá) se zázraky
nepočítejte. Zvuk se vám dostává zpátky jako by z těch 50 cm.
Silnější kalibr někdy používají řečníci, malinko se měnící zpoždění
signálu. Nerozpíská se to na jednom kmitočtu (zpětná vazba chytá jiný
kmitočet než jaký bere z mikrofonu), ale nejspíš to taky pomůže jen trochu.
Dokonalé je nepouštět zvuk do místnosti kde je mikrofon, ale do
sluchátek ... no asi jsem vás moc nepotěšil :-(
Anděl