konstelační diagram

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Leden 2 13:22:00 CET 2016

Neviem,ale tipol by som si, ze od tej synchronizacie je odvodeny jas. Dnes taky osciloskop uz asi nie je, mozno by sa to dalo naimitovat nejakym sample-and-hold-om na amplitude a fazi?

wek

-----Original Message-----

From:  "Miroslav Pajpach" <pajpach at katedrala.net>
Subj:  konstelaèní diagram
Date:  Sat 2. Jan 2016 13:15
Size:  811 bytes
To:  "HW-news" <hw-list at list.hw.cz>

Zdravím konferu a mìl bych dotaz.

Stydím se za svou nevìdomost, ale potøeboval bych zobrazit konstelaèní
diagram pro QAM modulaci a nevím jak na to.

Mám k dispozici tøi signály
- fázi
- amplitudu
- symbolovou synchronizaci

Ale naprosto netu¹ím, jak to zobrazit (na osciloskopu?) tak, aby mi vznikl
stabilní konstelaèní diagram. V X-Y módu se mi zobrazí jen nestabilní
kontinuální prùbìh v èase (jako toto:
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQepNukU3A498Ih7zmjhfcH
rrT_pYTrEOlhk8FBqyzMjORpvdKfLA ), ne ta sada "teèek" ze kterých bych vyèetl
kvalitu signálu.

Proto bych se rád zeptal zku¹enìj¹ích, jak se to dìlá?

S pozdravem
MP