Voltmetr a ampermetr do auta
gatilo
gatilo na centrum.cz
Pondělí Únor 29 11:22:43 CET 2016
29.2.2016, 11:18:19
To je priprava na elektromobilitu ?
(kdyz budou ted ty levne kilowaty)
V zapojeni mi trochu chybi nejaka ochrana pred U spickama, seriovej
R+transil a pod.
S pozdravem Pavel
mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
--
Pavel Kadečka napsal:
> Přátelé,
> splnil jsem si jeden takový malý sen: mám v autě voltmetr i
> ampérmetr a můžu sledovat online, jak se baterie nabíjí nebo vybíjí. Co je k tomu potřeba?
> 1) Přestřihnout mínus kabel od baterie a zařadit vhodný bočník, já jsem použil 125A/60mV.
> 2) Protáhnout kabel mezi motorem a kabinou (použil jsem 3x0,5, nestíněný).
> 3) Na plus pól baterie připojit vlastní pojistku pro měření napětí
> - je to přesnější než měřit někde, kde se projeví různé úbytky.
> 4) Zbastlit vlastní měřáky, jeden je s rozsahem 19,99V, druhý
> 199,9mV, ale zkalibrovaný pro můj bočník.
> 5) Vyřešit napájení, zapíná se klíčkem zapalování, pak je tam 7805
> a dva izolované DC/DC měniče s výstupem 9V. Takhle to bude chodit i
> když napětí baterie poklesne na 7V.
> 6) Je tam navíc tlačítko, kterým se může zapnout napájení i bez klíčku v zapalování.
> 7) Při testech mi měření proudu ukazovalo hausnumera. To jsem měl
> napájení přímo tím samým kabelem, co vede od baterie. Finální verze
> má napájení vytažené odněkud z palubky a vypíná se s klíčkem. A taky
> jsem přidal odpor 1k paralelně k signálu z bočníku. Digitální
> voltmetr má vstupní odpor v megaohmech, což je podle mě náchylné na rušení.
> http://jpeg.cz/images/2016/02/29/r3PI4.png
> http://jpeg.cz/images/2016/02/29/F1lC5.jpg
> http://jpeg.cz/images/2016/02/29/qteZp.jpg
> http://jpeg.cz/images/2016/02/29/cOSiQ.jpg
> (Pokud by někdo chtěl namítnout, že to vypadá jako pěst na voko,
> tak to mám vyřešené jednoduše - celé je to vestavěné do zavírací přihrádky na vrchu palubky.)
> Pavel Kadečka
Další informace o konferenci Hw-list