Re: geolokátor

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Únor 29 10:05:16 CET 2016

>Tady
>http://muzeum3000.nm.cz/veda/pomohou-geolokatory-odhalit-neznama-zimoviste-hylu-rudych na té poslední fotce to vypadá, µe je tam nějaká "lithiovka".

Moze byt, ale moze to byt aj supercap.

>Něco jsem uµ  o tom sly±el, ale nad pustou saharou si to nedokáµu
>představit.
>Vy ano?
>tam by  snad lépe fungovala fotovoltaika.

Ten pojem zahrna aj fotovoltaiku.

Princip je akumulacia relativne vacsieho mnozstva energie (typicky do
kondenzatora, ale existuju aj mikro-akumulatory) zo zdroja s malym
vykonom; ta energia sa potom vyuziva "pulzne".

Primarnych zdrojov moze byt viac druhov, u vtakov by som si predstavoval
skor mechanicky generator (bud magnetoelektricky mikrogenerator alebo
piezo). Dalsie moznosti su parazitovanie na elektromagnetickom poli z
roznych zdrojov a roznych frekvencii, spominana fotovoltaika a
termoelektricke generatory (v oblasti tych "harvesterov" velmi casto
pouzivana skratka TEG).

wek

Daląí informace o konferenci Hw-list