[OT] Neco k tem jisticum

Středa Únor 24 00:22:07 CET 2016

No copak centrála. Ale kombinace solár + baterka + dost výkonný měnič
nafázovaný na síť, třeba by to stačilo na vykrytí špiček a stačil by pak
menší jistič. Ale stejně jsem přesvědčený, že akumulace elektriky v
baterkách je největší zoufalost z hlediska ceny i ekologie a že jediná
rozumná akumulace je dělat to ve velkém v přečerpávacích elektrárnách.
Teda myslel jsem si to donedávna, než jsem zjistil, že s baterkama se
počítá i v té "velké" energetice. Že by kvůli rychlosti odezvy?
Pochopil bych že ty baterky k solárům nutí lidem v Německu, protože tam
se vrhli na alternativní energetiku a akumulaci hrubě zanedbali. U nás
se dlouho mluvilo o net meeteringu, který prý ve spoustě států funguje a
umožňuje akumulovat elektriku přes síť. A místo toho zase skončíme u
baterek :-( Při tom ty panely co mají lidi na střechách, nejspíš tvoří
zanedbatelnou část výroby energie.
Anděl