Jak vam funguje Farnell

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Úterý Únor 23 18:30:05 CET 2016

Původní zpráva ze dne 23.02.2016 od Petr Labaj:

> Až na to hnusné poštovně z DigiKey, ne? Nebo se už tady něco změnilo
> ?

Já jsem nikdy žádné dopravné v DigiKey neplatil, protože tam nakoupím
za částku, kdy je dopravné zdarma.

> Kartou platím jenom tam, kde to jinak nejde, nebo firmám, které
> nemám rád. Přece jen platba kartou obchodníka něco stojí. A protože
> většinou mám raději daného obchodníka než banku, tak raději popřeju
> těch pár procent (nebo aspoň zlomků procent) ceny obchodníkovi než
> bance.

To je přece hovadina tohle. Kdyby to ten obchodník nechtěl, tak by to
nenabízel. Nepočítám tedy ty mamlasy, kteří na karty jen lákají
zákazníky a pak jim kartu vymlouvají.

Ať už mě máš, nebo nemáš rád, budu já velmi rád, pokud si cokoliv
koupíš u mě v eshopu a zaplatíš platební kartou. Platební bránu pro
ecommerce transakce jsem si jako obchodník pořídil proto, že sám rád
platím všude platebními kartami a ze stejného důvodu to chci dopřát
svým váženým zákazníkům. Pochopitelně jim nabízím i platbu převodem do
3 bank (předem nebo se splatností na fakturu) a také dobírku. Ale
nenutím je používat ten způsob, který lépe vyhovuje mně. Ano, platím
procenta z každé takové transakce, ale kdybych to nechtěl dělat,
jednoduše to nenabízím. Platební karty přijímám z celého světa snad 20
let ještě od dob MO/TO a "žehliček". Dnes samozřejmě 3D Secure.

A současně nabízím svým zákazníkům platby kartou přímo při osobním
odběru. Koupil jsem si kvůli tomu mobilní platební terminál. Tedy
stálo mě to peníze, stojí mě to procenta, ale opět jsem to udělal
právě pro zákazníky. Rád platíš platební kartou jako já? Tak u mě
můžeš. Kartu při osobním odběru dokonce preferuji před hotovostí,
protože nemusím mít nazpět, nedržím hotovost, nemusím ji nosit do
banky. Když budeš chtít platit v hotovosti, nabídnu ti platbu kartou
jako lepší řešení. Kartu má dnes každý a je to pohodlné.

Například dnes si zrovna zákazník přijel pro 3D tiskárnu osobně,
přinesl jsem mu balíček až do auta, popovídali jsme si, zaplatil
kartou na mém mobilním terminálu přímo u svého auta, nemuseli jsme
počítat žádné peníze. Obě strany spokojené a já mám peníze na účtu
připsané ještě dnes nebo nejpozději zítra.

Takže u mě můžeš kartou zaplatit jak na webu, tak osobně. A když to
uděláš, budu naprosto v pohodě.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem