Statické zakončení RS485

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Neděle Únor 21 14:54:54 CET 2016

Ahoj,

Přemejšlím nad jednou relativně jednoduchou úlohou:
Ovladače pro řízení vláčků tradičně používají po svou komunikaci RS-485.
Poslední dobou se čím dál častěji setkávám s případy, kdy je na sběrnici
zařízení s "padělanou" max485 a tím pádem nemá definované statické
zakončení v době, kdy je na sběrnici ticho.

Pochopitelně stačí na sběrnici vrazit dva odpory a je klid. Já teď dělám
rozbočovač pro ovladače a tak bych mu mohl dát rovnou funkci
zakončovače. Pochopitelně by bylo ideální, aby zakončovač byl v síti
pouze jeden, takže by bylo hezké, aby se ty odpory daly nějak odpojit.
Na desce mám k dispozici jeden volný DIP spínač. A teď tedy logická
otázka - jak s jeho pomocí udělat odpínání odporů? Přitom se má jednat o
jednoduchou konstrukci, která moc nezdraží finální ovladač a to ani tak,
že by byla moc velká na plošňáku.
Napadá mne použít dva bipolární tranzistory, jeden se společným
kolektorem pro připojení rezistoru mezi GND a B a druhý se společným
emitorem pro připojení rezistoru mezi V+ a A. Otázka je, jestli to bude
dostatečné?

Jindra