Flash pamet a vadne bloky

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Únor 19 10:32:14 CET 2016

Nie su rovnake v akom zmysle?

Pokial viem, vsetky su kompatibilne na najnizsej urovni protokolu (varianta
SPI s "potvrdzovanim" pomocou CS).

Dalej vsetky, co poznam, maju rovnaku zakladnu prikazovu sadu, t.j.
citanie, mazanie 64k blokov, programovanie (tam nie som si isty velkostou
sektorov).

Dalej vsetky novsie, co poznam, maju aj 4k uniform sector a k nim rovnake
prikazy na mazanie.

Dalej vsetky este novsie, co poznam, maju aj rovnake prikazy na 2- a
4-pinovy protokol (dual-quad).

Dokonca existuje JEDEC norma na identifikaciu, z nej sa zrejme da usudit na
capabilities t.j. dalsie prikazy. Nie je vylucene ze existuje aj nejaka
JEDEC norma na samotne prikazy, ale tak daleko som to neskumal. Na ten
pinout tiez bude JEDEC norma, prekvapilo by ma ak nie.

Samozrejme, KAZDY vyrobca sa snazi nejako sa odlisit, a tak je v kazdom
nejaky "inovacny prvok", ktoremu je dobre sa vyhnut, ak to vyslovene nie
je prinos pre danu aplikaciu.

wek