Flash pamet a vadne bloky

"Ing. Libor Konečný" support na mikrovlny.cz
Čtvrtek Únor 18 13:48:26 CET 2016

Sektory jsou cely blok 64kB, na celych adresach u jedne kontretne 0x40000
USB FLASH programator nacita take nuly a smazani nepomuze.

Kapitolu splnuji, zdroj dava max 500mA max, spotreba desku ja max 50mA
pri 3V3 a druha pri 3V6 vykyvy nejsou.
Pull up je 10K na CS a 100nF a 10uF je temer u VDD.

Uz jsem objednal jine typy od MIcrochpu, protoze Farnell ceka u
SPANSIONu na doruceni.

Pameti jsou kupovane v Nov 2015 a rozbalene az nyni.

Nasel jsem ale zasadnejsi problem.
A to v mazani bloku po 4KB kod 0x20

Kdyz mazu po 64kB tak vse v pohode. Smazu celou pamet (krome vadneho bloku)

Pokud mazu postupne po 4kB, tak  to odmita mazat od adresy 0x20000 az do
3FFFFF
Nesmaze to ani pri vyberu libovolne  adresy od 0x20000 do konce.
Pri smazani je RDSR 0x03 (bit 0 a 1 se uvolni na 0x00) a erase je hotovo

Pri mazani od 0x20000  je RDSR 0x20 po zapisu WREN a ERASE/ADDR sekvence
a cyklus se hend opousti ja by vubec k mazani nedoslo.

Tedy smaze jen prvnich 128kB.

Zkouseno na jinem typu procesoru, takztez s timto vysledkem.
Na log analyzatoru jsou zasilane data v poradku.

Pokud vymenim pamet polovicni kapacity 16Mb , tak tam ten problem neni a
erase funguje to po tech mikroblocich az do velikosti pameti.

Zitra dorazi vzorky od MCHP, tak dam report.

LK