OT: kdyz je ten patek, prosim o dobrou radu

Sobota Únor 13 01:22:58 CET 2016

Mám takový problém. Ve vodě ve studni mám spoustu železa a když jsem tou
vodou začal topit, za 14 dní se mi zanesl výměník tepelného čerpadla.
Takže pro odloučení aspoň toho rezatého kalu, který voda přinese, tam
dávám plastovou nádobu a pod dno tři velké feritové magnety (každý
100x150x25 mm, přídržná síla 264N).
A teď otázka. Pokud jsou magnety orientované že každá ta velká plocha je
jeden pól, je lepší pod magnety dát plech pod celou plochu dna, nebo je
to jedno?

Anděl