zavada TV

Standa Palas stpalas na volny.cz
Úterý Únor 9 10:16:52 CET 2016

Dobrý den

Já na kontrolu vadných kondenzátorů už léta používám osciloskop. Prostě
ho připojím paralelně na kondenzátor a podle průběhu napětí se dá
většinou velmi rychle zjistit jak na tom ten kondenzátor je. Rovná čára
- v pořádku, chlupatá - horší, velký rozkmit napětí - problém.
Tedy dělám to jen když mne to zajímá. Většinou ale kouknu na desku a tam
kde vidím, že je kondenzátor vedle něčeho, co topí ani neměřím a jdu
najisto.
Jinak pokud se mi dostane do rukou starší zařízení a má problém se
zdrojem, automaticky měním všechny kondíky ve zdroji, ne jenom ty, co
jsou špatné. Kondíky nemají neomezenou životnost a nechci aby se mi to
zařízení za půl roku vrátilo s dalším vadným kondíkem.
Používám co nejkvalitnější kondenzátory. Když si spočítám cenu
kondenzátorů a cenu práce, tak i ty dražší kondenzátory jsou v porovnání
s prací za pakatel.

Standa Palas