Wifi AP jako watchdog

Pondělí Únor 8 15:06:59 CET 2016

Přátelé,

ještě jeden kousek se mi podařil kromě opravy žárovky. Mám připojení k
internetu přes nějaký bezdrát, krabička Ubiquiti je na stožáru na střeše,
napájené je to po ethernetu (přes opravdové POE). V poslední době se to asi
dvakrát kouslo a nešlo na to ani pingnout. Vypnout / zapnout pomohlo, ale
napáječ je na půdě a tak to není zrovna dobře přístupné.

Naštěstí mám wifi APčko (Wline 3000 = Edimax EW-7206APG = Canyon
CN-WFAP..., uvnitř je RTL8186 ), které má přímo v sobě funkci watchdog.
Nastaví se tam IP adresa, kterou to má hlídat a jak často (v minutách).
Zřejmě to zkouší ping a pokud nedostane odpověď, provede reset. Tedy svůj
reset, což se projeví zablikáním LEDky WLAN (jinak trvale svítí). A toho se
právě dá skvěle využít, připojil jsem na ní relé, kterým odpínám napájení
toho Ubiquiti. Jako IP adresu jsem nastavil vnitřní adresu Ubiquiti
(192.168.1.1), ale šla by tam nastavit i nějaká vnější adresa, třeba
seznam.cz.

Jak primitivní, ale jak účinné!

Pavel Kadečka.