Jak opravit zarovku

Neděle Únor 7 23:44:33 CET 2016

Tak Číňan tentokrát neumí letovat? Pokud ta žárovka má skutečně měnič,
mohla by něco vydržet. Ty levnější mají obvykle předřadný kondenzátor,
za ním můstek a blokovací elit. To by i odpovídalo tomu, že napětí na
ledkách naprázdno je 300V.
Mechanismus, kterým tyto žárovky obvykle odcházejí, je následující.
Pokud je žárovka v pořádku, nárůst napětí na filtračním elitu od
proudového impulzu při zapnutí je jen takový, že to neprojde ledkama.
Ledky mají příliš malou impulzní přetižitelnost.
Časem elit vlivem vyšší teploty vysychá, napěťový impulz na něm se
zvětšuje a začne čím dál větší impulzní proud téct ledkama. Nejspíš se
tam šíří dislokace, protože ledky odcházejí postupně. Některé přestávají
svítit nebo svítí míň, při tom ale vedou. Často tyhle žárovky nepřežijí
záruku.
Anděl