Patecni experiment - zkratujte zdroj:-)

Sobota Únor 6 10:51:28 CET 2016

Tak možná pro tenhle malý proud to nějak bude fungovat. Snažil jsem se
měřit indukčnost a proud nasycení tlumivky, že ji připojím na 100mF/25V.
Vždycky to prsklo a začátek impulzu byl chlupatý. Nakonec jsem si to
vysvětlil tím, že než vyvinu dostatečný tlak na přitisknutý drát, už se
měď začne v bodě dotyku tavit a odpařovat. Až když jsem si na to udělal
fetový spínač, dalo se na tom něco odměřit. Pak jsem zase řešil zákmity
na 10 cm drátu pro buzení těch 10xIRF1405, kde se kapacita 50 nF
nabíjela proudem 20A. Spínaný proud tam jde max do 2,5 KA, což tady
zcela jistě nehrozí :-)
Anděl