Jaky byste chteli lab. zdroj - pokracovani

Čtvrtek Únor 4 14:37:30 CET 2016

Dne 4. února 2016 14:14 Pavel Hudecek <edizon na seznam.cz> napsal(a):

> Tak mě napadá, LEDka by měla mít rozumnou svítivost.
> Hi-tech by byla nějaká regulace třeba i automatická podle okolního
> osvětlení ;)

Tady možná bude jen displej a žádné LEDky. Ale s nastavitelným jasem se
počítá.

To jsem psal já a myslel jsem tím LEDku právě pro tu "možnost odpínání
celého zdroje od zátěže jedním tlačítkem na panelu" - pokud bude tlačítko
podsvětlené, bude na první pohled vidět, že je výstup aktivní. Je to lepší
než hledat někde na displeji a dojde to i člověku, co k tomu zdroji přijde
poprvé v životě.

> možnost spojit větve sériově nebo paralelně
>>

> Samozřejmé. Jen je s tím jedno dilema:
> 1. Antiparalelní dioda na výstupu: Umožňuje ze 2 zdrojů udělat schodovou
> charakteristiku, ale vyhoří, když se na výstup obráceně zapojí Li-pol. Mají
> ji i jednokanálové zdroje skoro všech výrobců a já vůbec netuším k čemu:-)

Asi kdyby si někdo vzal dva a zapojil jejich výstupy do série. Nemohla by
tu diodu chránit třeba autopojistka? Třeba 30A a ani by nemusela být v
sérii s výstupem, ale stačilo by v sérii s tou diodou. (Experimentálně
vyzkoušet kombinaci diody a pojistky, aby to diodu spolehlivě zachránilo.)
Vyměnitelná by byla třeba na zadním panelu, přepálení pojistky by hlásil
displej při zapnutí zdroje.

P.K.