POE a izolační požadavek

Jaroslav Rychtařík jardarik na gmail.com
Pondělí Únor 1 22:32:53 CET 2016

Pracuji na jednom projektu. Je postaven na „pc on board module“
olimex_a20_som plus nějaký balast pro připojení klávesnice a mikrofonu a
audio zesilovače. Celé to je napájené z poe modulu PEM1205 nebo z
externího zdroje 48V. Celé zařízení pak bude v kovové krabičce.

Řeším následující otázky:

- Původní předpoklad připojení externího zdroje (48V) byl přes diodový
můstek na vstup poe modulu. Zároveň opět přes diodové můstky bude na
vstup poe modulu napájení od RJ45 konektoru. Ovšem narazil jsem na
požadavek izolace etherneth portu 1500Vrms (viz SELV obvody a připojení
k telekomuniační síti 6.2 IEC 60950-12001). Chápu také, že toto platí
nejen pro „datové dráty“ ale i pro „poe dráty“. Poe modul tento
požadavek splňuje. Znamená to tedy, že nemůžu použít pomocný napájecí
konektor pro externí zdroj, protože je pouze přes diodový můstek spojený
s neodizolovanou částí poe (primární stranou) a navíc z venku přístupný
na krabičce?

- Dále si nejsem jistý jakým způsobem propojit celou základní desku s
kovovou krabičkou. Jestli celou desku připojit přímo přes několik
upevňovacích šroubů nebo jak jsem někde viděl přes kondenzátory a
upevňovací šrouby (tedy střídavě spojeno). Krabička sama nemá být
zemněná (spojená s ochranným vodičem). Krabička bude spojená se stíněním
RJ45 tedy uzemněná může být přes stínění etherneth kabelu. Je mě jasné,
že toto má návaznost na emi a esd problematiku. Spíše by mě zajímalo
jestli to je pouze otázka emi a esd nebo jsou zde i nějaké bezpečnostní
důvody.

Díky za rady.

Jarda R.