Jaky byste chteli laboratorni zdroj

Pondělí Únor 1 14:54:18 CET 2016

Já mám zase zdroj, který jsem si dělal ještě když jsem byl na
průmyslovce. Trafo jsem vzal tehdy nějaké pro elektronky, sekundár jsem
sundal a navinul nový. Na tom zdroji mám vyvedené přímo výstupy z trafa,
12, 24, 36 a 48V. Občas se to docela hodí. Jinak samotný zdroj je 30V
2A, přes celou zadní stranu je žebrovaný profil. Už mnoho let uvažiju o
modernizaci, jako spínaný by moh při menším napětí dávat i 20A a to by
se hodilo moc, nemusel bych na každou blbost tahat svářečku. Problém je
u spínaného zdroje odrušit ho tak, aby při použití jako laboratorní jeho
rušení neovlivňovalo to, co z něho napájím. Rozhodně nestačí jen aby to
prošlo u EMC. Nebo když tak pro malé proudy nechat zdroj jako lineární,
ale to už se komplikuje. Proto bych preferoval řešení spínaný zdroj a na
jeho výstupu lineární stabilizátor s nějakým malým úbytkem s tím, že při
malém proudu se spínaný zdroj vyřadí. Svářečku jsem taky mohutně
odrušoval, potřeboval jsem z ní napájet zařízení u kterého se měřilo
EMC. Před tím se mi osciloskop chytal na rušení ze svářečky, teď je to v
pohodě.
Problém je, že co uživatel, to jiné požadavky a bude problém tohle
všechno dát za rozumné peníze dohromady.
Anděl