Segmentovy LCD display

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Únor 1 00:07:21 CET 2016

Predostieram, ze osobnu "skladaciu" skusenost nemam, len "rozoberaciu".

> 1. Jak zjistit zapojení? Pøedpokládám, že je multiplexovaný (cca 120 segmentù x 40 vývodù).

Zacal by som identifikaciou COM ("plane") vyvodov. Ak je naozaj 40 vyvodov
a 120 segmentov (inak zvlastny pocet segmentov, na 7-segmentovky dost
vela, este aj na 14-segmentovky dost vela, a na alfanumeriku zase dost
malo, nedate foto alebo link na obrazok na webe?) vychadza mi to 4 az 8
COM ak dobre pocitam. Skusil by som tiez co najmensie napatie aby som
vylucil "svietenie" viacerych segmentov cez kapacitne vazby. COM sa daju
niekedy identifikovat aj pozornym skumanim miesta, kde tie kontaktne
plosky "vchadzaju" do "aktivneho skla", kedze COM musia prejst na druhe
sklo, je tam naparena vrstva aj na ramceku a to je niekedy vidiet ako
"bodka" alebo "ciarka", t.j. to vyzera inak ako SEG.

> 2. Pøipojen byl takovým tím foliovým vodièem. Na displeji drží, druhá strana byla na DPS "pøilepená". Jak to na jiné dps pøipojit, pouhé pøitlaèení tìch "uhlíkových" nebo jakých spojù nefunguje? Hrotem ale kontakt je.

Na toto sluzi anizotropicka lepiaca paska
https://en.wikipedia.org/wiki/Anisotropic_conductive_film, original sa
aplikuje pod nemalym tlakom a pri nemalych teplotach. Na webe sa sice pise
o uspesnych *rekonstrukciach* ciastocne odlepenych spojov zehlickou apod.,
ale mne sa to nikdy nepodarilo - tie folie su rozne, aplikuju sa roznym
sposobom, nic z toho asi nie je uplne trivialne. Na ebayi posukovia
ponukaju odstrihnute kusky pasky, napr.
http://www.ebay.com/itm/3m-9703-Z-axis-Electrically-Conductive-Adhesive-Transfer-Tape-200mm-/262233981497?hash=item3d0e5d0239:g:g-8AAOxyRhBS-Mzx
, vyskusajte, myslim, ze pokazit sa nic neda.

Mozno schodnejsou cestou je pouzitie zebra gumy, ak tam raz uz folia na
skle nalepena je, tak na uvod by som skusil ju neodlepovat a nejako pouzit
tu zebru medzi druhy koniec folie a DPS... a ak to nefunguje, tak ju
pouzit tak ako je original myslena, foliu definitivne odtrhnut a zebru
priamo medzi sklo a DPS...

wek