osvitka UV LED

Sobota Prosinec 31 16:15:05 CET 2016

Dovolil bych si zase otevřít již probírané téma. Dělám pro zákazníka
moduly s UV ledkama, tak jsem si řekl že to musím odzkoušet a podle toho
si udělám pro sebe nějakou osvitku na tišťáky. Když jsem četl o
rozdílech mezi citlivostí fotovrstvy na 350 a 400 nm (nejraději bych
modrou 450 která neničí oči), myslím že při svícení přes 2 mm sklo se
výhoda drahých ledek 350 nm ztratí. I to vyzkouším. Zatím tady mám ledky
365 nm a mají přichystané modré 440, 450 a 470 nm, ale něco říkali že by
měly být ještě nějaké UV. Jsou to všechno 1W ledky od firmy Roithner
laser technik z Rakouska. Zkusím porovnávat expoziční doby přímo, přes
sklo a přes sklo + film. O zkušenosti se podělím.

Nevím jak porovnávat skutečný světelný výkon. Na modulu mám sice
fotodiodu BPW21, ale i ta má svoji spektrální charakteristiku a nevím,
jak dalece se rozchází s datasheetem. Jinak ten výkon co si vymysleli,
je dost brutální. 16 W (16 ledek) na ploše 4x4 cm. Předpokládám že pro
sebe na tu osvitku budu dávat na tu destičku jen 8, možná že jen 4 ledky
a nejspíš to budou ty levné 400 nm z TME.

Anděl