Re: HCMOS hradlo jako vysílač RS 422

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Sobota Prosinec 24 15:08:29 CET 2016

Pri svojich uvahach skuste pripustit beznu situaciu, ze okrem dif. paru
maju zariadenia spojene aj zeme. Je dost malo beznych 485/422 rieseni, ze
budic dif paru je za DC-DC a vystup plava voci vsetkemu. Este menej, ked je
na vystupe dif. Trafko, kedze sa hrame na cenu do cca 20CZK.
Potom s vasim prikladom 1k+120+1k a 3.3V napajanim to az tak ruzovo
nevychadza. Na A/B je oproti zemi 1.6V a to celkom staci na otvorenie 2
diod, aj ked nie su shotky...

Ak nenaju spojene zeme, ani iny dalsi potencial, tak staci zabezpecit, aby
medzi zemou jedneho zariadenia a zemou druheho nikdy nebolo ziadne napatie,
lebo ak by sa objavilo napr. tak 1.5V a viac, tak by sa tie diody otvorili
Poprosim riesenia, lebo najlacnejsie riesenie, ktore som vymyslel, je jeden
drot navyse a spojit tie zeme...

Blahozelam vsetkym geniom, ktori su schopni za 5 min. pochopit a vyriesit
vsetky aspekty priemyselneho standardu, ktory vymyslalo mnoho ludi,
hodiny,dni,tyzdne... a neskor na zaklade skusenosti z tisicov nasadeni v
tisicoch situacii upravovalo aby fungovalo pri sirokom rozsahu podmienok a
situacii, vratane nestandardnych...

Viem...
...zalezi za poziadavkach.
Niekto chce fungujuce zariadenie pri pouzivani za kazdych podmienok.

Niekto chce presadit svoje riesenie a vsetkym dokazat, ze najde take
podmienky, pri ktorych jeho riesenie bude fungovat.

Zadanie:
Vymysli obvod, ktory bude spolahlivo robit to, co drogeriovy 8pinovy  IO za
20 CZK. Vyvoj, otestovanie a suciatky noveho riesenia nech stoja menej ako
10CZK a nech to najlepsie zabera menej miesta, lebo inak by to bolo prilis
drahe a nechcel by som to.
To by som si radsej mohol kupit ten z drogerie za 20 CZK.
Kto sa sa taketo "komercne" zadanie vrhne?

V mojich prispevkoch som skusil poukazat na niekolko (zdaleka nie vsetky)
okolnosti, na ktore normy a komercne riesenia myslia a osetruju ich.

 Dodo