FYI: HE3DA - vyroba uz zacina

Pondělí Prosinec 19 15:46:09 CET 2016

Dne 19.12.2016 v 15:20 Václav Ovsík napsal(a):
> HE3DA, uz se tady zminovalo a vypada to, ze je to na dobre ceste. :)
> https://www.novinky.cz/ekonomika/424114-cesi-chteji-vyrabet-revolucni-baterie-pro-cely-svet-pro-budovy-i-auta.html

No já nevím, sleduju to už delší dobu. Vloni jsme s nima jednali -
děláme měření baterií, ale sešlo z toho. V té době někde psali, že už na
tom zkoušeli 300 nabíjecích cyklů, což je nic :-(  Ale z informací,
které pan Procházka a jeho lidi postupně vypouštěli do médií, jsem měl
dojem, že to jsou snad až záměrné dezinformace. Jako že článek se chladí
elektrolytem, který lze za provozu měnit, nebo že pro případ výpadku
bude v článku ještě jeden malý záložní. Taky že má 20x lepší poměr
energie/hmotnost (energie/objem?) než mají jiné baterie.

http://www.solarninovinky.cz/?zpravy/2016031102/he3da-spousti-vyrobu-revolucnich-akumulatoru-do-firmy-vstupuje-cinsky-investor#.WFenlLmzcw4

O té fabrice v Horní Suché nejdřív říkali, že se tam budou vyrábět
baterie. Pak zase že tam budou dělat výrobní linky a teď zase píše, že
baterie. Výrobu baterií tam chtěli rozjet už v listopadu a teď píše, že
rozjíždí výrobu v Letňanech, kde mají vývoj a je to jen ověřovací
prototypová výroba. I to uspořádání článku se změnilo. Měly to být
tlusté desky mezi měděnýma elektrodama

http://technet.idnes.cz/novy-typ-lithiove-baterie-09h-/veda.aspx?c=A150605_145009_veda_mla

a teď jsou elektrody tenší a skládá je do harmoniky. Ale třeba si
opravdu za pochodu ujasňují konstrukci článku a dochází tam k zásadním
zvratům. Třeba se nových baterek někdy opravdu dočkáme a třeba budou i
za rozumnou cenu, jak to slibují.

Anděl