Re: Vstupní signál pro PA zesilovač

hwnews konference hwnews na cncnet.info
Pondělí Prosinec 19 09:04:38 CET 2016

Dne 18. prosince 2016 17:07 Miroslav Draxal <evik na volny.cz> napsal(a):

> Tady nevím, jestli ty magnetický toky jsou obdobné. To by musel říct
> člověk,
> který se tím zabývá. Podle toho, co jsem kdy kde četl, tak ty neodymové
> dosahují podstatně větší magnetické toky v mezikruží cívky. U větších
> výkonů
> (sem nepatří comba) je třeba velký problém třeba odvodu tepla z megnetu.
> Někdy se používá i "mrtvá" hmota, která v sobě akumuluje teplo, žebrování
> atd. Prostě do komb se používají jiné reproduktory než do ozvučovacích
> beden.

Magneticky tok v mezikruzi (udava prakticky vetsina vyrobcu) nerika
prakticky vubec nic - rozhodne nic o kvalite - dokonce ani o citlivosti.
Tady mate dva podobne repraky

http://www.prodance.cz/15hpl76-8ohm.html

http://www.prodance.cz/pd152-8ohm.html

prvni je neodym a ma nizsi magneticky tok 1.15T nez druhy s klasickym
feritem 1.32T

Zebrovani (nebo masivni lity korpus repraku) u neodymu je nutnost kvuli
nizke teplote kdy dochazi k odmagnetovani - u nekterych materialu dokonce
uz kolem 80stC. Feritaky vetsinou tohle ustoji i bez zeber (navic jsou z
principu hmotnejsi a objemnejsi).

RV