MECH: mig/mag napl CO2 spotreba ?

Kubat Tomas tomas.kubat na comap.cz
Neděle Prosinec 18 09:29:04 CET 2016

tak jsem lahev zvazil a ma cca 18,3kg(rybarskej digi mincir) a na ni je vyrazeno 12,2kg. nevim jestli je to vaha i s tou krytkou, ale plynu je tam proste tech 6kg(taky vyrazenio na lahvi).
ono v dilene  je tak tech 5°C, doma 22°C tak ten tlak asi odpovida.
ta fyzika a chenie  me pokazdy prekvapi :-).
jeste udelam tlak. zkouzku vedeni od lahve po horak a proste pockam az lahev dojde.
diky za info.
tomik.

Domnívám se, že Vás neošidili. Tlak v lahvi u CO2 nesouvisí s obsahem lahve. Našel jsem údaje souvislosti tlaku a teploty:
Odpařovací tlak (bod varu) kapalného CO2 od 0°C to 30°C je:
Teplota(°C) Tlak (atm)
0                34.4
5                39.2
10              44.4
15              50.2
20              56.5
25              63.5
30              71.2
Pokud chcete vědět, kolik v láhvi máte, koukněte na hmotnost prázdné lahve (měla by být na lahvi vyražená). a zjistěte váhu skutečnou.
IMHO to bylo tak, že při prudkém úniku došlo současně k prudkému poklesu teploty, a z toho vyplývajícímu poklesu tlaku. Někde na svarforu bylo napsáno, že by měla být výdrž  v poměru 8 litru láhev / 5kg cívka drátu při průtoku cca 8 l/min, a délka svařování cca 6 hodin.

Vladimír