Re: Vstupní signál pro PA zesilovač

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Sobota Prosinec 17 10:32:09 CET 2016

Uz do toho nechci rejpat...nicmene fakt jen kratce

Dne 16.12.2016 v 16:23 Miroslav Draxal napsal(a):
> No ale co si budeme povídat a budu se i hádat. Protože stavím bedny pro kde
> koho v okolí, postavil jsem jich cca tak 100 párů a zásadně do toho cpu
> Beymy. Ať si každý vyzkouší co chce, ale hrajou REPRÁKY. Už snad 50x jsem
> lidem, kteří by rádi super muziku za málo peněz předvedl, jak ve stejné
> bedně zní dva různé reproduktory.
Ve stejne bedne budou znit dve ruzna repra (ruzne parametry) ruzne. Ten
co na nej je bedna usita bude znit dobre a ten druhej blbe. Co se tim
komu da dokazat?

Pokud se budeme bavit o basech, tak je to
> tak 70/30 poměr kvalita repra/ správně přizpůsobit obsah bedny reproduktoru
> a použít správné tlumení, tuhost konstrukce.
Zde absolutne nesouhlasim - soupnete reprak urceny do pro uzavrenou
ozvucnici do bassreflexove a krome toho, ze to absolutne nebude hrat tak
jeste navic to na rezonancnim kmitoctu uz pri polovicnim vykonu vyflusne
membranu.
Tvrdim, ze sebelepsi reprak dokaze naprosto pohrbit spatne usita bedna.

Středy a výšky, tam je to úplně
> jednoznačné 90/10. Záleží hlavně na reproduktoru. U výšek jsou to z 99%
> uzavřené ozvučnice v těle reproduktoru.
Zde souhlasim. U vejskacu predevsim zalezi na spravnem osazeni na
ozvucnici a pripadnem sfazovanim se stredakem.

> Takže pokud se kouneme třeba na basové repra (ten odkaz co jsem posílal) tak
> jednoznačně nebrat řadu SM, kmitačka je tam stejná jako u tech dražších
> modelů, ale jako magnet je tam použitý asi obyčejný feritový. U těch
> dražších jsou to neodymové magnety, na které, když se něco železného
> přilepí, tak je problém to utrhnout.
Civce v repraku je jedno zda se pohybuje v magnetickem poli z neodymu
nebo z feritu. Potrebny magneticky tok se da dosahnout jak s feritem tak
s neodymem.
Neo repra maji jen jednu zasadni vyhodu a tou je hmotnost - to oceni
hlavne baskytaristi - je dost rozdil tahat bednu 8x10" kdyz neodym
vychazi na kazdem repraku o 3kg lehci.

> Pokud dám do jedné bedny SM115 a do druhé stejné 15G40, tak výsledný zvuk je
> asi jako jízda trabant versus třeba octavia. U 18" repro je to ještě
> výraznější. Ty 21" se primárné používají do tlakových basových sekcí. Přímo
> vyzařující použití 21" jsem zatím ještě neviděl.
Primovyzarujici 21" je naprosto standardni reprak pouzivany v naprosto
klasickych boxech - v naproste vetsine nejaka varianta bassreflexu - viz
namatkou doporuceny navrh bedynky od B&C:

http://www.bcspeakers.com/media/W1siZiIsIjIwMTMvMDIvMTIvMTYvMTMvMzQvMTY2L2ZpbGUiXV0.pdf