Power over bus

Libor Konečný support na mikrovlny.cz
Úterý Prosinec 6 16:15:54 CET 2016

Dobry den vsem

Chtel bych  jednoduse vyresit tento problem:

Mejme asi 10 ruznych  zarizeni, napajeni  5V max 1A vse zarizeni.
Potrebuji je propojit 2 mi draty, nejlepe se jevi koaxialni konektor a
takto bych je srouboval seriove do jednoho kompletu.
Predstavme si to jako koaxialni prepetovou ochranu a takto bych je
spojoval k sobe.

Byl by urcite lepsi 3/4 drat, ale jde mi o co nejlepsi univerzalnost a
uzivatelskou jednoduchost finalniho vyrobku, proto se mi jevi
nejschudnejsi pouziti koaxialnich konektoru pro propojeni jednotlivych
casti kompletu.

Vzdalenost takto propojenych zarizeni neprekroci 20 max 30 cm
(centimetru), coz neni zase tak kriticke.
Rychlost 2400 max 9600 Bd, software bude mit  i CRC, zarizeni si muze
znovu data vyzadat.

Bude jeden MASTER ktery muze byt klidne i uprostred, nebo take na konci,
z tohoto duvodu je problematicke pouziti terminatoru na sbernici.
Dalsi pridavne jednotky mohou byt nainstalovany kdekoliv si uzivatel zamane.
Tedy je to alespon ma predstava, kterou potrebuji potvrdit a nebo vyvratit.

Ma otazka je, zda existuje nejaky jednoduchy cip,  ktery by po dvou
dratech nabizel jak data tak napajeni nejlepe bez terminatoru.

Sbernici bych preferoval Rs485 pro pripadne pouziti jen samotnych
jednotek napriklad k PC bez master zarizeni.

Dekuji za tipy.

LK