Připojení venkovní jednotky pro bezdrátový internet

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Úterý Prosinec 6 16:14:12 CET 2016

Dobrý den,

mám nainstalovaný bezdrátové internetové připojení s venkovní jednotkou
a malou parabolkou, výstupem pro připojení k domácí síti je metalický
ethernet. Mám trochu obavy z přepětí při bouřkách, protože jednotka se
připojuje přímo do routeru UTP kabelem. Zatím je kabel dlouhý cca 5m, po
přesunu routeru do konečného umístění se délka kabelu zvětší na cca
30-40m. Venkovní jednotka je napájena přes POE z malého adaptéru.

Uvažoval jsem o galvanickém oddělení venkovní jednotky od zbytku sítě
pomocí optického kabelu, ale jsem v této oblastu naprostý laik. Můžete
mě prosím někdo nasměrovat, jak by to šlo řešit? Půjde o jednorázovku,
takže bych asi potřeboval něco, co se poskládá bez potřeby investovat do
instalační technologie, i za cenu vyšších pořizovacích nákladů. Router
je Mikrotik RB2011iL-­RM, switch si budu teprve pořizovat, takže tam mám
možnost přizpůsobit se.

Děkuji
jf