nedorucovanie sprav z hw-listu

Dan Lukes dan+list.hw.cz na obluda.cz
Úterý Srpen 23 22:59:30 CEST 2016

Po precteni informaci od vas a po prostudovani rozsahleho logu nasich
SMTP server mam nejmene dva nezavisle kandidaty zpusobujici nedoruceni.

Prvni je ten problem, ktery jste popsali pro GMail. Ten je zpuzobsny
prilis restriktivni SPF politikou na strane odesilatele a tim, ze server
prijemce takovou politiku respektuje. Na takove nastaveni maji obe
strany pravo, akorat kdyz se to sejde, tak nefunguji nektere listy,
nefunguji forwardy a nektere dalsi veci. S tim zdejsi spravce nic
neudela, to si musi kazdy odesilatel i prijemce rozmyslet u koho ma
schranku a jake restrikce mu trpi. Komu to vadi musi si najit dodavatele
emailovych sluzeb, jehoz podminky mu vyhovuji lepe.

Druhy problem uz ale zdejsi spravce na triku plne ma. Server, ktery
prispevky z konference odesila zrejme pred cca tydnem ziskal IPv6
adresu. Konkretne 2a01:6400:90:2::2.

Jenze spravce serveru nedokoncil kroky potrebne k tomu, aby sla pouzivat
- konkretne - adresa nema v DNS reverzni zaznam.

Chybejici reverz muze zpusobovat odmitnuti emailu cilovym serverem.

Tento problem postihuje jen ty prijemce, jejichz SMTP server je
dosazitelny pres IPv6, ale ani u nich neni zcela deterministicky. Obcas
totiz i v tehle dnech a vuci serverum, ktere IPv6 maji, probiha
dorucovani z IPv4 adresy 80.250.3.99. Ta reverzni zaznam v poradku ma a
v takovem pripade se dopis doruci.

Tenhle problem muze napravit pouze spravce serveru, bud' tak, ze IPv6
prestane pro odesilani pouzivat, nebo tak, ze dokonci kroky nutne k tomu
aby bylo pouzitelne. Nejlepe oboji, v poradi jak je to uvedeno.

Ja kontakt na zdejsiho spravce neznam, pokud nekdo ano, tak ho na tuto
analyzu upozornete. V pripade potreby me muze kontaktovat i primo
(prihlasil jsem se do listu jen na chvili, kvuli reseni tohohle problemu).

Dan
spravce site MFF UK