Re: vybavení na optické kabely z Ebay nebo odjinud

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Čtvrtek Duben 28 09:46:15 CEST 2016

No tak som vcera u kolegov zistoval a nezistil som o tych "suchych"
metodach spajania kablov vobec nijake prakticke skusenosti. Je pravda
ze nevyrabame veci pre malych ISP, skor vacsim odberatelom, takze
nemame vela skusenosti v tejto oblasti - ale tak nejak mi z toho
vyplyva, ze sa to pouziva predovsetkym u tych mensich hracov,
takpovediac. K tomu fibrlok-u by som mal nejake pripomineky:
1, V priestore medzi jadrami je index-matching gel. Ten je fajn, ale
jeho vlastnosti sa casom menia (=zhorsuju)
2, Neverim velmi cislu 0,07 resp. 0,1dB IL
3, Predpokladam, ze IL bude trochu cestovat s teplotou, v lepsom pripade vratne.
4, Urcite to bude lepsie fungovat u MM nez SM vlakien.
Vsetky tieto body zrejme nevadia instalaterom tahajucim kabel pre
televiziu (a nasledne ich uzivatelom). IL budget mavaju dostatocne
vysoky aby signal penetroval cez power splittery sialenych pomerov -
takze nejaky ten decibel sa strati -, instalacia sa vacsinou drzi v
stabilnych podmienkach bez teplotneho ci mechanickeho namahania. Ozaj
neviem posudit ci sa to hodi do nejakej "serioznej" aplikacie. Mozno
by som ten fibrlok pouzil u menej dolezitych veci, trebars na obrazok
z kamery pre Pepu, ostatne veci by som radsej zvaral. Ked sa metody
bez zvaracky osvedcia, je mozne tu zvaracku casom vynechat.

Co sa tyka dalsieho vybavenia, urcite si kupte nastroj na cistenie
konektorov, nieco tohoto typu
http://www.cables.com/Products/SCK-SC-250.aspx Konektory sa sice daju
vycistit dobre urobenym otrenim o vhodnu utierku, ale chce to
plusminus vediet ako na to. Jeden zakaznik z blizkeho vychodu utieral
cela konektorov o svoj turban, ako sme sa dozvedeli pri reklamacii.

Ja by som si kameru nekupoval. Celo optickeho konektoru je pomerne
tazke omlatit (je to dost tvrda keramika) a same od seba velmi
nedegraduje. Na meracich staniciach vo vyrobe, kde sa na meraci
patchcord priapajaju merane kable to chce radovo stovky spojeni, aby
sa zacali cela nejako viditelne opotrebovavat a zvysovalo sa im IL -
co u meracich kablov znamena povedzme o 0,1dB Dalsia vec je, ze ku
kamere treba mat aj cvicene oko, ktore rozozna chybu velku/malu,
pripadne co je chyba a co len necistota. Pokial som si dobre vsimol,
to sa ku kamere standardne nedodava.

Power meter je dobra vec. Moj najoblubenejsi power meter je IR
fotodioda vybrakovana z nejakeho meraku, zapojena na prudove svorky
multimetra. Pre prakticke pouzitie ale asi bude rozumnejsie kupit si
nieco hotove.

Ked powermetrom zmeriate -15dBm, je to malo alebo vela? Mozete kabel
odpojit, ist priamo k zdroju (kamera, PLC alebo iny aktivny prvok),
zmeriate -9dBm - znamena to, ze mezicasom zdroj zacal vysielat inu
informaciu alebo je ten utlm ozaj -6dB?
Pouvazoval by som o kupe nejakeho stabilneho svetelneho zdroja na
vlnovej dlzke ktora sa pouziva na komunikaciu. Kedze je to MM a 15
rokv stare, predpokladam 850nm. Ak pouzivate viacere vlnove dlzky,
meranie na jednej z nich nemusi povedat celu pravdu. Da sa vytvorit
situacia kedy na 850nm ma trasa utlm 1dB a na 1550nm 15dB. Vo
vseobecnosti, vyssie vlnove dlzky su citlivejsie na ohyby vlakna.

Inak, za tych 15 rokov sa kopa veci zmenila. ST konektory su ohrozeny
druh (podobnych FC je tiez malo, vacsinou sa vsade tlacia plastove
zacvakavacie SC alebo LC), MM vlakien je pomenej, Bezne sa pouzivaju
bend-insensitive vlakna. Vlastne, MM vlakno ktore nie je
bend-insensitive uz takmer nekupite, u SM je to cca 90% produkcie.
Pouzitim takychto vlakien si usetrite pomerne dost starosti s
polomerom ohybu pri instalacii.
Trebars u SM vlakien - u novsich G.657 vlakien mozete urobit zopar
zavitov na malicek a straty budu relativne male
https://www.itu.int/dms_pub/itu-t/oth/0b/04/T0B040000542C01PDFE.pdf u
starsich G652 by to znamenalo stratu desiatky dB.

> Svoje som si odzvaral, ale s fibrlok-om nemam osobne skusenosti,
> zajtra sa skusim opytat kolegu (uz je dost hodin, ze) a napisem Vam k
> tomu aj ostatnym veciam dalsie komentare.

>>> cope-400x-Microscope-1-25-2-50mm-/111647009489?hash=item19feae2ad1:g:M