Memristor

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Středa Duben 27 14:17:36 CEST 2016

Že se k tomu vracím. Právě si to hraju s ngspice - ta simulace obvodů od
doby Tesla 200, kterou taky pamatuju, trochu pokročila. Povedlo se mi
najít SPICE model pro ten memristor a dokonce to něco dělá. Původní
zdroj je na http://arxiv.org/abs/1307.2717, pokud to chcete vyzkoušet
verze pro ngspice je poměrně krátká:

* Test Chua's diode
.options method=gear  ; use only for LTSpice, ngspice
* Spojime sinus generator 1Hz, 1V a Chua's diodu paralelne
Vin  in 0 sin(0 1 1)
Xmem in 0 memristorR1
* A vypiseme napeti [V] a proud [mA] z tranzientni analyzy
.print tran v(in) memri=par('-1000 * i(Vin)')
.tran 1m 10 0
********* vlastni definice Chua's diode *************
.subckt memristorR1 plus minus
.param Ron=100 Roff=10k Rini=5k
.param uv=10f D=10n k={uv*Ron/D**2} a={(Rini-Ron)/(Roff-Rini)}
* model of memristive port
Roff plus aux {Roff}
Eres aux minus value={(Ron-Roff)/(1+a*exp(-4*k*V(q)))*I(Eres)}
* integrator model
Gx 0 Q value={i(Eres)}
Cint Q 0 1
Raux Q 0 100meg
.ends memristorR1
.end

Pak už jen gnuplot a máte charakteristiku při napájení sinus 1V, 1Hz.
Kdo si hraje nezlobí.

Mrazík