RE: vybavení na optické kabely z Ebay nebo odjinud

DeeJay deejay na email.cz
Úterý Duben 26 16:31:47 CEST 2016

Děkuji za reakci a začneme tak nějak "od dinosaurů" :-)

Děláme věci v průmyslu, kde řídící automaty si pro Profibusu jednou za čas
přehrnou pár bajtů sem a pár bajtů tam, jenže někdy je to daleko a tak jsem
si kdysi (15let) natáhli pár MM kabelů, nechali na ně dát ST konektory a
zase ty bajty honíme po optice. Postupem času se na zbylá vlákna přidaly
také konektory a honí se tam 100Mbits ethernet, protože Franta na velíně má
kameru a Pepa na ni chce taky vidět. Jenže teď se to začíná nějak srát,
pochopitelně, protože za ty roky se na to nikdo ani nepodíval - na vině může
být prostě zašpinění konektorů či poškození kabeláže atd.
Takže mikroskop na posouzení stavu ferulí, powermetr na zběžné určení útlumu
linky,k tomu nějaké věci na čistění atd. Takže žádná 20gbit sít napříč
republikou, ale umět si to sami diagnostikovat a opravit, či kus síte
přidělat. Svářečku si můžu půjčit, když bude třeba, ale uvažoval jsem i o
sadě na instalaci "hotmelt" konektorů či fibrlok od 3M.
Prostě dovednosti malého ISP providera mi pro začátek budou stačit :-)

Jara