Jak spravne nastavit router

Zdeněk Aster Zdenek.Aster na seznam.cz
Pondělí Duben 25 16:06:11 CEST 2016

Doprucuji z vnitrni site to NATovat, sice ten trafik jde pres router pak,
ale DNS se kesuje a kolikrat se mi stalo, ze kdyz mi vynesli, pocitac z

vnitrni site ven, tak pak jim to neslo chvili, nekdy dele, proste jak kdo

zrovna dodrzoval TTL dns nebo jak se windowsi vyspaly...

Zdenek Aster

---------- Původní zpráva ----------
Od: Petr Zapadlo <zapik na email.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 25. 4. 2016 13:09:16
Předmět: Re: Jak spravne nastavit router

"Pokud máte v řídící jednotce pevně zadanou adresu, tak vám DNS nepomůže.
(Odbočka bokem - nedělejte to, rozhodně tam nedávajte přímo IP adresu,
ale DNS záznam - dovedete si představit, že budete všechny jednotky
objíždět až budete nucen změnit adresu? A to dříve či později budete)

Uvedu příklad jak jsem to myslel s DNS:

máte adresu 123.123.123.123, tato je veřejná a zní se forwarduje dovnitř
na 192.168.10.10 kde sedí váš server.

na adresu 123.123.123.123 ukazuje záznam server.pokus.cz

Jednotky mají v sobě zadaný dns že mají kontaktovat server.pokus.cz

Jsou li venku, dostávají překlad z veřejného DNS pro doménu pokus.cz
Jsou li uvnitř, musí překládat doménu DNS server uvnitř vaší sítě, který
ji bude mít zadanou jako jím obsluhovanou a do jeho konfigurace vnutíte, že:
server.pokus.cz -> 192.168.10.10

Tušíte jak jsem to myslel?

Jak to zrealizovat?
Potřebujete někde uvnitř sítě mít DNS server (windows server, linux,
třeba i raspberry pi). Dále potřebujete přimět dhcp aby v rámci dhcp
požadavků rozdával v parametru DNS ip adresu toho konkrétního vašeho
dnes (a ne ip adresu routeru, kde je jen běžný forwarder).
Pokud to nepujde na routeru a v jeho dhcp nastavit, tak můžete nastavit
celý router, aby se obracel na váš interní dns.

Petr